Zwroty i reklamacje

Odstąpienie od umowy

Każdemu Klientowi, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu cywilnego, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bądź poza lokalem przedsiębiorstwa, bez konieczności podawania jakiejkolwiek przyczyny.

Konsument, chcący złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, powinien przesłać stosowną wiadomość. Aby odstąpić od zawartej umowy, wystarczy, że wyślesz nam stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, np. w formie wiadomości e-mail, przesłanej na adres: sklep@drzewkaogrodowe.pl

Pamiętaj, by wraz z odstąpieniem od umowy zwrócić do nas rzecz, stanowiącą przedmiot niniejszej umowy, przesyłając ją na adres: ul. Opolska 9, 24-310 Karczmiska Pierwsze. Zwrotu przedmiotu umowy należy dokonać nie później, niż w terminie 14 dni, licząc od dnia, w którym złożono odstąpienie od umowy.

Pamiętaj, że prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni, a bieg obowiązującego terminu odstąpienia od umowy, w zależności od jej zakresu, rozpoczyna się:

·         od chwili objęcia rzeczy stanowiącej przedmiot umowy w posiadanie przez konsumenta lub dowolną osobę trzecią, wskazaną przez konsumenta, z wyłączeniem przewoźników – dla umów, w których dochodzi do wydania rzeczy, wraz z przeniesieniem jej własności,

·         od dnia, w którym zawarto umowę – dla treści cyfrowych, w przypadku których nie dochodzi do przekazania rzeczy.

Aby zachowanie terminu skutecznego odstąpienia od umowy zostało zachowane, konsument zobowiązany jest do przesłania stosownego oświadczenia przed upływem ww. terminów.

Wszelkie płatności, których dokonał konsument, w tym koszty związane z doręczeniem towaru na zasadach określonych w obowiązującym regulaminie, zostaną zwrócone w taki sam sposób, w jaki dokonano płatności, niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym otrzymano odstąpienie od umowy.

Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania zwrotu płatności, do dnia otrzymania zwrotu towaru, którego dotyczy złożone odstąpienie od umowy lub do chwili doręczenia dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, który z powyższych warunków zostanie spełniony w pierwszej kolejności.

Przypominamy, że powszechne prawo do odstąpienia od umowy zawieranej na odległość nie przysługuje konsumentom, w przypadku, gdy przedmiotem umowy jest:

·         rzecz nieprefabrykowana, w tym w szczególności rzecz wyprodukowana według określonych przez konsumenta kryteriów, w tym szczegółowej specyfikacji bądź służąca w celu zaspokojenia zindywidualizowanych potrzeb konsumenta,

·         rzecz o krótkim terminie przydatności do użycia oraz ulegająca szybkiemu zepsuciu,

·         rzecz dostarczana do konsumenta w sterylnym i/lub zapieczętowanym opakowaniu, której zwrot po otwarciu staje się niemożliwy ze względów higienicznych lub zdrowotnych, w przypadku, gdy konsument po otrzymaniu przedmiotu umowy otworzył opakowanie,

·         nagranie wizualne lub dźwiękowe, a także programy komputerowe, które zostały dostarczone do konsumenta w opakowaniu zapieczętowanym, a które konsument otworzył po otrzymaniu przedmiotu umowy,

·         dostarczenie treści cyfrowych, niezapisanych na trwałym nośniku materialnym, w przypadku, gdy konsument wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług, przed upływem przysługującego mu terminu czternasty dni na odstąpienie od umowy, pod warunkiem że konsument został poinformowany przez przedsiębiorcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy.

Szczegółowe informacje, dotyczące prawa do odstąpienia od umowy, niezawarte powyżej, znajdziesz w naszym Regulaminie.

Reklamacje

Każdy Klient, będący Konsumentem ma prawo do złożenia reklamacji, na zasadzie rękojmi, w przypadku, gdy zakupiony w naszym Sklepie towar okaże się wadliwy.

Reklamacje najlepiej składać w wiadomości e-mail przesłanej na adres: sklep@drzewkaogrodowe.pl lub tradycyjną drogą pocztową, na adres: ul. Opolska 9, 24-310 Karczmiska Pierwsze

W przypadku wykrycia wady towaru zakupionego w naszym Sklepie konsument ma prawo żądać:

·         wymiany wadliwego towaru na nowy, wolny od wad,

·         usunięcia wady z zakupionego towaru.

Jeżeli powyższe żądania nie zaspokajają potrzeb Konsumenta, ten w przypadku wykrycia wady może złożyć oświadczenie, w którym wnosi o:

·         obniżenie ceny wadliwego towaru, w tym o zwrot części środków,

·         odstąpienie od umowy, również po upływie przysługującego okresu czternastu dni na odstąpienie od umowy, w przypadku, gdy wykryte wady towaru mają charakter istotny.

Z uwagi na specyfikę sprzedaży, zastrzegamy, iż odpowiedzialność za wady obowiązuje wobec wad wykrytych przed upływem dwóch miesięcy, licząc od dnia, w którym towar został wydany.

Konsumentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji przed upływem miesiąca od dnia, w którym zauważono wadę. Należy przy tym pamiętać, że dla skuteczności złożonej reklamacji, ta powinna wpłynąć przed upływem okresu, w którym sklep ponosi odpowiedzialność za powstałe wady.

Wszelkie reklamacje rozpatrywane są w ciągu czternastu dni, od dnia otrzymania reklamacji.

Szczegółowe informacje, dotyczące reklamacji, niezawarte powyżej, znajdziesz w naszym Regulaminie.